Na pewno nie jesteśmy zwykła pracownią grafiki komputerowej. Nasza pracownia znaczy o wiele więcej. To projekt stworzony przez młodych ludzi dla których główną ideą jest uświadomienie sobie że za pomocą komputera i internetu można wyrazić siebie w sposób nie ograniczony, pobudzając przy tym wyobraźnię i swoją wrażliwość. Każde „dzieło” stworzone w tej pracowni jest poprawne i prawidłowe, co sprawia satysfakcję i poprawia samoocenę oraz wzmacnia pewność siebie.
Cele do których dążymy to rozwijanie zdolności plastycznych oraz tych związanych z posługiwaniem się komputerem. Pragniemy poprzez swoją pracę zdobyć praktyczne umiejętności korzystania z pakietów graficznych w takim stopniu, jaki umożliwi dalszą samodzielną pracę oraz przygotuję do pracy w zawodzie grafika komputerowego.
Umiejętność pracy w zespole oraz konstruktywne spędzanie czasu również jest dla nas ważne.
„Nie mam żadnych talentów - prócz namiętnej ciekawości ” - Albert Einstein
Program zajęć zawsze dopasowany jest do potrzeb i umiejętności wychowanków ale opiera się o zajęcia z zakresu:
- Zasady bezpieczeństwa w pracowni- BHP, P.poż, pierwsza pomoc
- Formy i zasady kompozycji- zasada złotego podziału, obramowanie, symbolika, linie prowadzące, równowaga, symetria.
- Fotografia, film, grafika, malarstwo, jako źródło przekazu - podstawowe pojęcia, film i fotografia tradycyjna, film i fotografia cyfrowa, grafika i malarstwo, ekspozycja, kadr, ćwiczenia.
- Obróbka graficzna, poligraficzna, introligatorska, DTP- grafika komputerowa, multimedia, poligrafia, introligatorstwo.
- Grafika wektorowa obsługa programów graficznych - elementy ekranu, rozpoczęcie pracy, rysowanie linii, rysowanie figur, obiekty wypełnienia, bitmapy, tekst, efekty dwuwymiarowe, efekty trójwymiarowe, strony www zapisy i eksportowanie, drukowanie.
- Grafika bitmapowa obsługa programów graficznych – zarządzanie kolorem, tworzenie plików, przestrzeń robocza, podstawowe informacje o obrazie, warstwy, zaznaczenia i maski, historia, kolory i tryby mieszania, warstwy korekcyjne, pędzle, retusz,wyostrzenia, filtry, tekst, gradienty, eksportowanie plików.
- Obróbka audio-video – poznanie schematu pracy, tworzenie prostej animacji za pomocą efektów i szablonów, animowanie tekstu, animowanie prezentacji multimedialnej, praca z maskami, renderowanie i tworzenie plików wyjściowych